گل من محمد امینگل من محمد امین، تا این لحظه: 17 سال و 11 ماه و 18 روز سن داره

همه وجودم امین جان

پس انداز

1394/1/31 9:59
نویسنده : مامان فهیمه
940 بازدید
اشتراک گذاری

با استفاده از چند رهنمود ساده خواهید توانست مسیر مصرف پول نقد خود را تعیین و کنترل کنید.

 

از هدر رفتن پول جلوگیری کنید.

مراقب خریدهای بدون برنامه باشید.

از فرصت فروش فوق العادۀ فروشگاهها استفاده کنید.

برنامۀ بیرون غذا خوردن را هوشیارانه طراحی کنید.

بقیۀ پولتان را بگیرید.

 جمع مبلغ خریدتان را پیشاپیش تخمین بزنید.

هوشیارانه از موقعیت‌های مختلف برای خرید استفاده کنید.

هزینه‌های جاری و روزمرۀ خود را یادداشت کنید.

برای مخارج خود حد و مرز قائل شوید.

پسر گلم عاشق پول و پس انداز هستی. اینقدر به پول علاقه نشون میدی که بابا هادی اسمتو گذاشته آقای خرچنگ خندونک 

امین جان چند شب پیش گفتی با پول کادوی تولدت می خوای اسباب بازی بخری. بابا هادی معتقد بود که اگر پول رو به حساب مسکن جوانان واریز کنی خیلی بهتره ولی من مخالفت کردم چون من معتقدم پس انداز  خوبه ولی اسباب بازی رو که الان می تونی ازش لذت ببری چند سال دیگه تمایلی به خرید اون نداری. انسان هر چیزی رو که دوست داره باید بخره در کنارش پس انداز هم داشته باشه (البته چیزی که مورد استفاده قرار بگیره و معقول باشه) از اون جایی که همیشه تو هم پیرو حرف های من هستی زیباتصمیم گرفتیم بریم فروشگاه نگین خرید کنیم. من و تو با هم رفتیم برا خرید، بابا هادی هم یکی از دوستاش رو دیده بود و داشت باهاش صحبت می کرد. وقتی رسیدیم طبقه دوم طلافروشی رو دیدی و گفتی مامان به نظر من اگه هر ماه با پول تو جیبی یه سکه بخرم می تونم بعد همه ی سکه هامو بفروشم و باهاش یه گیتار بخرم. به نظر شما می تونم این کار رو بکنم. من هم گفتم آره خیلی هم فکر خوبیه. بعد با هم رفتیم داخل طلافروشی و یه سکه 15000 هزار تومانی خریدیم بعد رفتیم طبقه 4 برا خرید اسباب بازی. تمام اسباب بازی ها رو نگاه کردی یه تیرکمان برداشتی که قیمت خیلی کمی هم داشت. (7000) قرار شد برا دوستت رضا ایزدی فرد (که دستش رو شکونده بودیزبان) یه کادو بخری تا کدورت ها از بین بره . برا دوستت هم یه جعبه مدادرنگی و ماژیک و مدادشمعی و ... خریدی که دیروز مامانش هم زنگ زد و تشکر کرد. چون هنوز پول داشتی تصمیم گرفتیم بریم سکه رو با یه سکه 45000 تومانی تعویض کنیم. با این کار هم پس انداز کردی و هم اسباب بازی خریدی.

وقتی بابا بهت میگه آقای خرچنگ بی دلیل نیست چون من برات قلک خریدم ولی تو با بطری نوشابه قلک درست کردی که بتونی پول هات رو از داخل اون ببینی.خنده

مدام هم داری از من می پرسی مامان این شغل درآمد بیشتری داره یا اون شغل. این کاره بشم یا اون کاره بشم.خندونک

پسر عشق گیتار من

قطره قطره جمع گردد          وانگهی دریا شود

پسندها (3)
مطالبی دیگر از این نی نی وبلاگی

نظرات (3)

الهام مامان علیرضا
31 فروردین 94 18:49
فهیمه جان من هم با شما موافقم و معتقدم پس انداز حدی داره و خرج کردن هم همین طور و خوبه که بچه ها هم مثل امین جون یاد بگیرند مقداری از پولشون رو هم صرف خرید هدایا برای اطرافیان کنند مطمئنا امین جون با وجود مادر فهمیده ای چون شما، در همۀ کارهاش میانه رو خواهد بود حالا چرا خرچنگ؟ راستش من ارتباطش رو نفهمیدم
مامان فهیمه
پاسخ
سلام الهام جون ممنون شما لطف دارید. آخه آقای خرچنگ تو فیلم باب اسفنجی عاشق پول هست
مامان زهره
1 اردیبهشت 94 8:54
امیدوارم امین جون جیب هات همیشه پر پول وسلامتی هم همیشه به همراهش مهمون دلت باشه عزیزم
مامان فهیمه
پاسخ
ممنون از شما، خاله ی مهربون
فاطمه & فائزه
1 اردیبهشت 94 17:12
آفرین بر تو