گل من محمد امینگل من محمد امین، تا این لحظه: 18 سال و 30 روز سن داره

همه وجودم امین جان

باغ جهان نما

1393/7/20 9:35
نویسنده : مامان فهیمه
447 بازدید
اشتراک گذاری

عکس های باغ جهان نما تابستان 93

این باغ همچون سه باغ مشهور دیگر یعنی باغ ارم، باغ دلگشا و باغ تخت در دوره آل مظفر و آل اینجو (قرن هشتم هجری قمری) یعنی قبل از یورش تیمور گورکانی به شیراز در نهایت آبادانی بوده‌است.

کیف و گردن بند دوره قاجاریه

لباس و کلاه طلاکوب دوره قاجاریه

حوض آب داخل موزه

جعبه کبریت دوره های مختلف

کریم خان زند در سال ۱۱۸۵ هجری قمری این باغ را که در زمینهای مقابل جعفرآباد و مصلی قرار داشته حصار کشید و عمارت کوشک را در وسط آن ساخت و در اطراف عمارت خیابان کشیهای زیبا و درختکاری مفصلی بعمل آورد.

 

پسندها (2)
مطالبی دیگر از این نی نی وبلاگی

نظرات (5)

مامان ایمان و کیان
20 مهر 93 19:17
عجب جای قشنگیه و از اون قشنگتر عکسا , همیشه به گردش امین جون ممنون از اطلاعاتت فهیمه جون , استفاده کردم
مامان فهیمه
پاسخ
ایشالا قسمت بشه تشریف بیارید شیراز از نزدیک ببینید. خواهش می کنم عزیزم
الهام مامان علیرضا
24 مهر 93 20:20
وای الان هم خیلی آباده فهیمه جون این عمارت کجاست که تا به حال من نرفتم من همیشه فکر می کردم همه جای شیراز و گشتم ممنون از عکس های زیبا و توضیحات کاملتون
مامان فهیمه
پاسخ
آره خیلی قشنگه الهام جون ایشالا سفر بعدی به شیراز با هم میریم. نزدیک به آرامگاه حافظ هست خواهش میکنم عزیزم
مامان نازنین جون
29 مهر 93 10:42
وااااااااااااای چه عکسهای قشنگی امین جونی ,همیشه به گشت و گذار آقامنم تا به حال اسم این باغ رو نشنیده بودم ,طی سفری که به شیراز داشتیم باغ ارم وباغ دلشگا رو دیدم ولی اینجا رو
مامان فهیمه
پاسخ
ایشالا امسال نوروز تشریف بیارید این باغ رو هم ببینید. در ضمن ما هم در خدمتیم.
مامان سروش
4 آبان 93 0:52
عکسا زیبا بودن. استفاده کردیم از اطلاعات کامل مامان خوب امین جون زنده باشید.
مامان فهیمه
پاسخ
ممنون سلامت باشید.
شبنم
16 آبان 93 12:44
بهترین چیز رسیدن به نگاهی است که از حادثه عشق تر است سهراب سپهری