گل من محمد امینگل من محمد امین، تا این لحظه: 18 سال و 29 روز سن داره

همه وجودم امین جان

نوروز 94

1394/1/26 11:50
نویسنده : مامان فهیمه
424 بازدید
اشتراک گذاری

امین جان من هر سال خودم هفت سین درست می کنم و تو هم در حد توانت بهم

کمک می کنی مثلا سمت چپ کلاه ببعی کار خودته یا اون ببعی سمت راست که

یکی از انگشترهای منو به عنوان تاج گذاشتی رو سرش گفتی این مادر هست باید

تاج داشته باشه قوی الان افتاده یا اون بیلچه ی کنار حوض رو که محمد بهت داده بود

گفتی مامان بزاریم تو مزرعه خیلی باحاله خدایی هر کی هم می اومد خونمون می

گفت این بیلچه رو از کجا آوردین چقدر باحالهچشمک

برا درست کردن تخم مرغ ها هم خیلی کمکم کردی. هم چنین رنگ کردن مخروط

هایی که بابا هادی و بیتا جون برام جمع کرده بودن.محبت

امسال می خواستیم ماهی نخریم چون ماهی اصلا تو سفره ی هفت سین ایرانی

ها نبوده و از فرهنگ چین وارد کشور ما شده. سالیانه 5 میلیون ماهی گلی تو

سفره های هفت سین ایرانی ها می میره ولی مدرسه دو تا ماهی گلی بهت داده

بود که همون روز اول یکی از ماهی ها مُرد و یکی دیگه از اونا هم یک روز قبل از

سیزده به در مُرد.غمگین

اون خونه ای که تو مزرعه می بینی داخل یه شب خواب بود که  وقتی من بچه

بودم بابام از مشهد خریده بود. چند سال پیش که رفته بودم کمک مادرجون خونه

تکونی کنیم تو از مادرجون شب خواب رو گرفتی گفتی این برا من باشه مادر جون

هم بهت داد. با شب خواب خیلی بازی کردی و از بس خاموش - روشن کردی لامپ

هاش سوخت من هم قاب دورش رو درآوردم و از خونه و اون آهویی که داخلش بود

هر سال برا سفره های هفت سینم استفاده می کنم این هم هفت سین سال مار،

که باز هم از این خونه استفاده کرده بودم.

 

 

پسندها (2)
مطالبی دیگر از این نی نی وبلاگی

نظرات (3)

الهام مامان علیرضا
26 فروردین 94 22:44
هفت سین هم فوق العاده زیبا بود و اون بیلچه خیلی شبیه قاشق سحرآمیز خاله ریزه ست میگم یه امتحان بکنید شاید اثر قاشق سحرآمیز و داشته باشه و همین طور هفت سین های سابق هم خیلی زیباست راستش منم اصلا علاقه ای به خرید ماهی قرمز ندارم و چون زود می میرند دلم می گیره و چیدمان میوه تون تو تصویر آخری هم خیلی زیبا بود ماشاله هنرمندید خواهر
مامان فهیمه
پاسخ
آره راست می گید من خیلی خاله ریزه رو دوست داشتم. ممنون الهام جون آره واقعا ممنون الهام جون لطف دارید.
مامان ایمان و کیان
27 فروردین 94 11:44
چه سفره هفت سین قشنگی , ای ول سلیقه آفرین به آقا امین که به مامانش کمک کرده
مامان فهیمه
پاسخ
متشکرم خانمی
مامان ایمان و کیان
27 فروردین 94 11:48
سال خوبی رو در کنار عزیزانتون داشته باشین فهیمه جون صد سال به این سالها
مامان فهیمه
پاسخ
به همچنین شما سال خوبی برا شما و خانواده محترم باشه ایشالا