گل من محمد امینگل من محمد امین، تا این لحظه: 18 سال و 30 روز سن داره

همه وجودم امین جان

هر کس به زبانی صفت حمد تو گوید....

1392/2/21 17:39
نویسنده : مامان فهیمه
1,098 بازدید
اشتراک گذاری

 

تا کی به تمنای وصال تو یگانه                    اشکم شود از هر مژه چون سیل روانه

 خواهد به سر آید شب هجران تو یا نه                  ای تیر غمت را دل عشاق نشانه

جمعی به تو مشغول و تو غائب ز میانه

رفتم به در صومعه عابد و زاهد                    دیدم همه را پیش رخت راکع و ساجد

در میکده رهبانم و در صومعه عابد                  گه معتکف دیرم و گه ساکن مسجد 

یعنی که تو را می طلبم خانه به خانه

روزی که بر افتند حریفان پی هر کار                زاهد سوی مسجد شد و من جانب خمار

من یار طلب کردم و او جلوه گه یار                     حاجی به ره کعبه و من طالب دیدار

او خانه همی جوید و من صاحب خانه

 هر در که زنم صاحب آن خانه تویی تو                 هر جا که روم پرتو کاشانه تویی تو

در میکده و دیر که جانانه تویی تو                 مقصود من از کعبه و می خانه تویی تو

منظور تویی کعبه و بت خانه بهانه

بلبل ز چمن زان گل رخسار نشان دید              پروانه در آتش شد و اسرار عيان ديد

عارف صفت روي تو در پير و جوان ديد             يعني همه جا عکس رخ يار توان ديد

دیوانه نیم من که روم خانه به خانه

عاقل به قوانین خرد راه تو پوید                      دیوانه برون از همه آیین تو جوید

تا غنچه بشکفته این باغ که بوید                 هر کس به زبانی صفت حمد تو گوید

بلبل به غزل خوانی و قمری به ترانه

 بیچاره بهائی که دلش زار غم توست               هرچند که عاصی است زخیل خدم توست

 امید وی از عاطفتِ دم به دم توست                         تقصیر خیالی به امید کرم توست 

یعنی که گنه را به از این نیست، بهانه

"شیخ بهایی"

امروز یه سر به وبلاگ علیرضا جونِ بامزه زدم، یادم به نماز خوندن امین جون افتاد. یه عکس

بی کیفیت هم داشتم از بچگی های امین جون که تا من می خواستم نماز بخونم می گفت

به من هم چادر بده نماز بخونم، بهش می گفتم مامان آقایون که چادر نمی پوشن، ولی اصلاً

متوجه نبود و چادر به سر کنار من می ایستاد و نماز می خوند.

 

پسندها (0)
شما اولین مشوق باشید!
مطالبی دیگر از این نی نی وبلاگی

نظرات (4)

مامان حسین جون
21 اردیبهشت 92 22:38
رجب بهانه ای است برای دوستی با خدا ،
لحظه هایت سرشار از این دوستی باد.
التمــــــــــــــــــــــــــاس دعـــــــــــــــــــــــــــــا


محتاجیم به دعا
الهام مامان علیرضا
22 اردیبهشت 92 10:35
وای
چقدر خوردنی بودی امین جان
خاله فداتتتتتتتتتتتتتتتتتتتتتت
میخواسته مثل مامانش نماز بخونه خوب
قبول باشه عزیزم


ممنون خاله جون
مامان ترنم
23 اردیبهشت 92 8:37
اي جان چقدر بانمك شده با اين چادر.
قبول باشه عزززيززززززززززم.


ممنون گلم.
الهام مامان علیرضا
24 اردیبهشت 92 0:17
سلام فهیمه جون
خوبید؟
تازه من الان تو سایت خوندم که شیراز زلزله اومده
ایشالا که حالتون خوبه؟
منو از سلامتی تون بی خبر نذارید که نگرانتون هستم
بوووووس.


سلام الهام جون
متشکرم ما خوب هستیم. زلزله ساعت 3 و 5 دقیقه شب اومد من بلند شده بودم پتو بکشم رو امین، خیلی وحشتناک بود. صدای خیلی بدی داشت.
ممنون الهام جون که به فکر ما بودید. دوستون داریم.